Exposició fotogràfica: «Silencio»

Títol: «Silencio»
Lloc: Ajuntament d'Almedíxer
Entitat: Universitat Jaume I

Breu descripció: les imatges de la fotògrafa Amparo Navas visibilitzen la situació de les «Dones Girafa» i amb ella es pretén denunciar el silenci del martiri d'aquestes dones que pateixen un dany físic irreversible ja que, des de la infància, van col·locant collarets de coure que els substitueixen per altres amb més espirals que fan baixar la clavícula comprimint la cavitat de les costelles cap avall, el que produeix l'efecte de colls llargs, atrofiant a llarg termini els músculs del coll. El que era una tradició a la qual només tenien dret les nascudes a dimecres de lluna plena s'ha convertit en un espectacle del qual formen part gran nombre de nenes que, en complir 5 anys, són convertides en «Dones Girafa».

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions