L'UJI i l'ITC impulsen l'economia circular en moble i construcció mitjançant el projecte europeu KATCH-e

14/06/2017 | SCP

Data: 20 de juny de 2017
Acte: Workshop
Títol: «Economia circular com a oportunitat de negoci en els sectors del moble i la construcció»
Lloc: TD1103 de l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals
Hora: 11 h
Entitat: Universitat Jaume I e ITC

Descripció: la Universitat Jaume I de Castelló, en col·laboració amb l'Institut de Tecnologia Ceràmica (ITC) celebra dimarts 20 de juny en l'edifici de l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals (TD1103), un workshop sobre economia circular com a oportunitat de negoci en els sectors del moble i la construcció, en el marc del projecte europeu KATCH-e  del que ambdues entitats formen part i en el qual, a través d'una sèrie d'activitats participatives, es pretén identificar tant les oportunitats com els obstacles a l'hora d'implantar la circularidad en les empreses dels sectors del moble i la construcció, a més de definir les necessitats de formació existents en aquest àmbit per a ajudar a les empreses a l'hora d'afrontar aquest nou repte que se li planteja a l'economia mundial.

La inauguració, a les 11 hores, començarà amb un Braincalisthenics, o sessió d'exercicis d'enfortiment de l'agudesa mental (basats en una disciplina gimnàstica per a potenciar el kallos (bellesa) i sthenos (fortalesa).

A continuació es presentarà el projecte KATCH-e, per a finalitzar amb una sessió creativa en la qual es tractaran els models de negoci circulars, l'eficiència de recursos i el disseny circular. Finalment es durà a terme un col·loqui o posada en comú d'impressions entre els participants

Es tracta d'un esdeveniment gratuït el registre del qual es realitzarà per rigorós ordre d'inscripció fins a cobrir les places disponibles.

Registre: http://bit.ly/2tl1nme

Sobre el projecte KATCH-e

Liderat per LNEG, el Laboratori Nacional d'Energia i Geologia de Portugal, el projecte europeu KATCH-e forma part del programa Erasmus+, finançat per la Comissió Europea amb la participació de la Universitat d'Aveiro (Portugal) l'ITC, l'UJI i Prospektiker (Espanya), la Universitat Tècnica de Viena, l'Institut Austríac d'Ecologia (Àustria) i la Universitat d'Aalborg (Dinamarca). A més, formen part d'aquest consorci empreses vinculades als materials de construcció i l'hàbitat portugueses, austríaques i daneses.

En aquest marc, i durant tres anys, diverses organitzacions internacionals de gran prestigi de països com Portugal, Espanya, Dinamarca i Àustria treballaran conjuntament amb la comesa de cooperar per a formar a dissenyadors que desenvolupen productes i serveis “d'utilitat” en l'hàbitat i materials de construcció, sota una perspectiva de l'economia circular, per al que van a treballar en conceptes com la longevitat dels productes, el reciclat, la reutilització, la reparació i valorització, entre uns altres, incloent a més l'estudi de les possibilitats que ofereixen els productes que hagen arribat al final de la seua vida útil, aplicacions de dades, biodegradació, etc., sense oblidar estudiar les possibilitats de reemplaçar productes per serveis.

KATCH-e contribuiria així a la innovació en el sistema d'educació superior, a més d'influenciar també en les estratègies de negocis i en el desenvolupament de nous productes i serveis en sintonia amb l'economia circular i els principis de sostenibilitat.

Un altre element a destacar en KATCH-e, és l'objectiu d'establir xarxes de grups d'interès, nacionals i internacionals, que col·laboraran per a definir les necessitats multidisciplinàries de formació que necessiten ser cobertes mitjançant determinats enfocaments en l'aprenentatge i els materials formatius més adequats. Aquests participants, al seu torn, tindran accés a informació actualitzada sobre economia circular incloent legislació, desenvolupaments, fonts d'informació, estudis, informes, etc.