IV Setmana pel Comerç Just La Universitat Jaume I celebra la IV Setmana del Comerç Just amb diverses activitats

04/05/2017 | SCP

Data: Del 8 al 12 de maig
Acte: IV Setmana pel Comerç Just
Lloc: Campus Riu Sec
Entitat: Universitat Jaume I

Més informació: La Universitat Jaume I organitza del 8 al 12 de maig la IV Setmana pel Comerç Just per tal de commemorar el Dia Internacional del Comerç Just amb diferents activitats que donaran a conèixer les alternatives al comerç tradicional i l’impacte d’aquest en els productors locals.

El dimarts 9, la Fundació Vicente Ferrer, projectarà un documental sobre el comerç just a partir de les 10 hores al Aula TD2002AA de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals i, a partir de les 11 hores, organitzarà a l’Àgora una sèrie de degustacions de productes Comerç Just com ara xocolata, cafè o galetes, entre d’altres.

El mateix dimarts, es celebrarà el Concurs de rebosteria, que enguany arriba a la seua quarta edició i que està organitzat per l’Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat del Vicerectorat d’Internacionalització, Cooperació i Multilingüisme de l’UJI. El primer premi serà una cistella de productes solidaris i de comerç just i ecològic valorada en 100 euros a la millor recepta que incorpore, com a mínim, un producte de comerç just, encara que es valorarà si s’usen més així com ingredients ecològics i productes locals.

Dimecres 10, es farà un tast de degustació de cacau i xocolata de Comerç Just a la sala de graus 2 de la Facultat de Ciències Humanes i Socials a partir de les 10:30 hores. Aquest tast vol donar a conèixer l’origen del cacau i el seu fruit desconegut per a la majoria. Pretén analitzar les repercussions de les regles que imposa el mercat internacional per als països i persones productores de cacau i donar a conèixer l’alternativa del Comerç Just i com influeix en la vida de les comunitats productores a més de motivar al consum.

Dimecres també, es farà a l’Àgora altre tast de diferents productes de comerç just de la mà de Oxfam Intermon i la Tenda de Tot el Mon des de les 11 hores.

Durant tota la setmana, les cafeteries de les facultats, així com la de rectorat i el Restaurant Àgora serviran els «desdejunis comerç just» en els que els cafès es serviran amb sucre amb aquesta característica. Al mateix Restaurant Àgora, a més, hi ha haurà un menú Comerç Just.

Cartell