Firujiciència 2017 La tercera edició de Firujiciència dobla el nombre de talleristes que es reuniran al pavelló esportiu de l’UJI

06/04/2017 | SCP

El pavelló poliesportiu de la Universitat Jaume I de Castelló obrirà les seues portes dijous 6 d’abril de 2017 de 10 a 13 hores per acollir els talleristes de la tercera edició de Firujiciència, una iniciativa de la universitat pública de Castelló i el Centre de Formació, Innovació i Recursos Educatius (Cefire) de Castelló, en què la ciència i l’alumnat són els protagonistes amb l’organització de més de 60 tallers científics.

La fira de divulgació de la ciència serà inaugurada a les 10 hores pel rector de l’UJI, Vicent Climent, acompanyat pel vicerector d’Investigació i Doctorat, Jesús Lancis; la vicerectora d’Estudiants, Ocupació i Innovació Acadèmica, Pilar García, i representants dels centres universitaris i del Cefire, així com del comitè organitzador, coordinat pel professor Enric Ramiro.

En aquesta tercera cita amb la ciència, s’ha doblat el nombre de tallers participants i està prevista l’assistència d’unes 2.000 persones, alumnat d’infantil, primària, secundària, batxillerat i professorat d’aquests centres. A més, es realitzaran visites guiades de les instal·lacions universitàries i xarrades informatives per als de batxillerat.

La fira de divulgació científica des d’infantil fins a la universitat pretén aproximar d’una manera divertida i creativa, l’experimentació que realitza el mateix estudiantat de distints nivells educatius. La mostra compta amb el patrocini de l'Obra Social La Caixa, la Refineria BP de Castelló i la Càtedra d'Innovació Ceràmica «Ciutat de Vila-real».