Conferència: «La ceràmica d'Enric Mestre i Juan Ortí» A la sala de graus Germà Colón de la Facultat de Ciències Humanes i Socials

30/03/2017 | SCP

Data: 31 de març de 2017
Acte: Conferència
Títol: «La ceràmica d'Enric Mestre i Juan Ortí»
Lloc: Sala de Graus Germà Colón de la Facultat de Ciències Humanes i Socials
Hora: 11.15 hores
Entitat: Àrea de Didàctica de l'Expressió Plàstica del Departament d'Educació

Breu descripció:

L'Àrea de Didàctica de l'Expressió Plàstica del Departament d'Educació ha organitzat la conferència «La ceràmica d'Enric Mestre i Juan Ortí» el divendres 31 de març a les 11.15 hores a la Sala de Graus Germà Colón de la Facultat de Ciències Humanes i Socials de la Universitat Jaume I. Mestre i Ortí mostraran la seua obra i parlaran del seu procés creatiu.

L'escultor valencià Enric Mestre (Alboraia, 1936) és un figura essencial en la ceràmica contemporània espanyola amb prestigi internacional. El seu treball connecta la tradició de la ceràmica local i la tècnica, amb una extraordinària qualitat plàstica, sens dubte, referència per a molts artistes d'avui dia. Les seues peces estan inspirades en formes arquitectòniques en les quals conjuga materials i textures amb conceptes espacials.

Juan Ortí (La Corunya, 1974) combina el seu treball entre el seu propi taller i el d'Enric, el seu mestre. L'obra de Ortí parteix també de les relacions amb l'espai però amb reminiscències a l'arquitectura industrial. Les seues peces de formes cilíndriques i prismes, realitzades amb ceràmica blanca i la tècnica del modelatge entorn, són una síntesi conceptual i formal que se centra en l'essencial, sense ornaments.