Congrés de l’Institut d’Estudis Feministes i de Gènere «La llar i el carrer. Representacions i rols de gènere en el món antic»

27/03/2017 | SCP

Data: 29 i 30 de març
Acte: XXI Congrés Internacional de l’Institut Universitari d’Estudis Feministes i de Gènere «Purificación Escribano»
Títol: «La llar i el carrer. Representacions i rols de gènere al món antic»
Lloc: Aula HA1206AA de la Facultat de Ciències Humanes i Socials
Hora: 9 hores
Entitat: Institut Universitari d’Estudis Feministes i de Gènere «Purificación Escribano»

Breu descripció:

El congrés té com a objecte principal reflexionar entorn de les activitats i experiències viscudes per les i els protagonistes de la vida en el món antic, observant especialment les que concerneixen a les dones. Prenent com a punt essencial les noves tendències en història i arqueologia de gènere, basades en l'estudi de les activitats de manteniment, s'analitzen les identitats i els rols que es van donar en el Món Antic. D'altra banda, a través de les representacions artístiques d'aquestes cultures i l'estudi de la seua iconografia, es fa una aproximació des de la visió de les i els artistes a la presència i/o absència de les dones. La prioritat és trencar estereotips, desmuntar errònies interpretacions i donar veu als qui han oblidat la historiografia més tradicional.