Jornades Sociolingüístiques i Culturals Universitàries Taules redones, conferències, poesia i actuacions musicals protagonitzaran les Jornades Sociolingüístiques i Culturals Universitàries de l’UJI

22/02/2017 | SCP

Data: 27 de febrer al 9 de març
Acte: Jornades
Títol: Jornades Sociolingüístiques i Culturals Universitàries
Lloc: Aula Magna de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals.
Hora: 16:30 hores
Entitat: Servei de Llengües i Terminologia - UJI

Les Jornades Sociolingüístiques i Culturals Universitàries organitzades pel Servei de Llengües i Terminologia amb el Voluntariat Lingüístic de la Universitat Jaume I se celebraran a l’Aula Magna de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals del 27 de febrer al 9 de març de 2017 amb l’objectiu de compartir experiències amb diferents actes al voltant de l’ús de les llengües i la seua relació amb l’entorn social. Vuit dies i un total de 20 hores en que els assistents podran participar a taules redones, conferències, poesia i actuacions musicals. Fins a onze activitats que es realitzaran en horari de vesprada i seran convalidables per un crèdit ETCS prèvia inscripció.

Les jornades començaran dilluns 27 amb una taula redona amb Miquel Àngel Pradilla i Artur Aparici en la que es debatrà sobre «L’ús del valencià, present i futur».  Dimarts 28, Anna Albert parlarà sobre les muixarangues como a exemple de la nostra cultura.

Dimecres 1 de març es farà, en primer lloc, la conferència «El valencià en l’àmbit jurídic: realitat i oportunitats» amb Vicente Tasa. La jornada seguirà  amb un col·loqui de David Valls, autor del documental Què ens passa valencians? El dijous 2 de març la poesia agafarà el protagonisme amb un recital a càrrec d’Aina Garcia Carbó.

Dilluns 6 es podrà vore el documental Del roig al blau al que seguirà un col·loqui amb Rosa Monlleó. L’endemà dimarts 7, es celebraran dues conferències: «La nova gramàtica i l’ortografia de l’IEC» amb Vicent Pitarch i «El sexisme en el llenguatge» de la mà de Joan Andreu.

Dimecres 8 es farà un col·loqui amb Maties Segura, autor del documental Joves en crisi, i dijous 9, últim dia de les jornades, se celebrarà el concert de l’Associació de Cant d’Estil de Castelló abans de la cloenda de les jornades.