VIII Cicle «La democràcia avui» Experts internacional aborden l'impacte de les noves tecnologies en la transformació social en el cicle «La democràcia avui»

06/02/2017 | SCP

Data: 7 de febrer, 6 de març, 24 d'abril i 8 de maig
Acte: Cicló de conferències
Títol: «La democràcia avui: Noves tecnologies i transformació social»
Ponents: John Postill, Simona Levi, Ernesto Ganuza i Domingo García Marzá
Lloc: Sala de Graus Germà Colón de la Facultat de Ciències Humanes i Socials
Hora: 13h (excepte la sessió del 7 de febrer a les 12h)
Entitat: Màster Interuniversitari d'Ètica i Democràcia

El Màster Interuniversitari d'Ètica i Democràcia celebrarà el VIII Cicle de Conferències «La democràcia avui» que en aquesta ocasió abordarà les noves tecnologies i la transformació social. Des de febrer fins a maig, quatre ponents reflexionaran sobre l'impacte de les noves tecnologies en les democràcies occidentals i el seu paper en la reconfiguració social. Les xarrades a càrrec de John Postill, Simona Levi, Ernesto Ganuza i Domingo García Marzá tindran lloc en la Sala de Graus Germà Colón de la Facultat de Ciències Humanes i Socials de la Universitat Jaume I.

El cicle donarà inici el dimarts, 7 de febrer, a les 12h, amb la conferencia «Democràcia, mitjans híbrids i drets digitals: una comparació antropològica de quatre cultures tecnopolítiques», impartida per John Postill, doctor en Antropologia i Investigador principal de la RMIT University de Melbourne (Austràlia).

La fundadora i activista del grup XNET, Simona Levi, serà la ponent el 6 de març en la conferència «Xnet: tecnopolítica i lluita contra la corrupció» que començarà a les 13h.

El 24 d'abril, a les 13h, Ernesto Ganuza, investigador del Consell Superior de Recerques Científiques debatrà sobre la «Democràcia i la paradoxa de la participació».

L'última conferència tindrà lloc el 8 de maig, a les 13h, i estarà a càrrec de Domingo García-Marzá. catedràtic d'Ètica de la Universitat Jaume I de Castelló i Director del Departament de Filosofia i Sociologia i tindrà com tema «Democràcia: el poder transformador de la societat civil».

Al llarg de les quatre sessions els ponents estudiaran la problemàtica des de diferents punts de vista per a poder tenir una visió global de les noves tecnologies i la seua relació amb la societat actual.