Jornada «Innovació i èxit escolar: l'efecte contagi» Espaitec de l’UJI i Cefire impulsan una jornada sobre l'educació de l'esperit emprenedor des de l'escola

24/10/2016 | SCP

Data: 25 d'octubre i 15 i 29 de novembre de 2016
Acte: Jornada
Títol: Innovació i èxit escolar: l'efecte contagi
Ponent: César García Rincón, premi Santillana d'Educació en Valors
Lloc: Aula JB1006 de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques
Entitat: Espaitec, Departament d'Educació de la Universitat Jaume I i Cefire Castelló

El Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Universitat Jaume I, Espaitec, en col·laboració amb el Departament d'Educació de la Universitat Jaume I i Cefire Castelló, organitzen el dimarts 25 d'octubre de 2016 la jornada gratuïta «Innovació i èxit escolar: l'efecte contagi». L'esdeveniment tindrà lloc de 17.30 a 20.30 a l'Aula JB1006 de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques i tindrà continuïtat amb tallers pràctics el dia 15 de novembre a l’UJI, a més d'una sessió per als mestres el 29 de novembre.

Dirigida a mestres en actiu i estudiantat de magisteri de la Universitat Jaume I, així com a públic en general interessat per la iniciativa emprenedora, la innovació i la creativitat en l'àmbit educatiu, la jornada comptarà amb la ponència «Les 5 claus de la competència emprenedora: obrint portes al futur», impartida per César García Rincón.  Amb un premi Santillana d'Educació en Valors i llarga experiència en l'entorn educatiu, César García parlarà de  com educar l'esperit emprenedor des de l'escola a través de les noves metodologies d'ensenyament-aprenentatge i els dissenys competencials.

Les 5 claus de la competència emprenedora, són en realitat les cinc dimensions que defineixen aquesta competència, 5 dimensions que es poden portar a l'aula des dels diferents acompliments competencials, indicadors o estàndards d'aprenentatge que conformen cada dimensió. Així,  durant la conferència es treballaran les següents àrees: creativitat, contactes, motivació, comunicació i humanisme. Després de la conferència de César García Rincón es presentaran casos reals de projectes educatius innovadors realitzats en centres  de la província de Castelló. Exemples reals impartits durant tot el cicle d'aprenentatge dels alumnes, des d'infantil fins a la universitat, passant per primària i secundària.

Aquests casos reals seran la base dels tallers de treball d'una segona sessió que tindrà lloc el dimarts 15 de novembre en les aules de la Facultat de Ciències Humanes i Socials de l’UJI. Els assistents a la primera jornada vinculats a l'educació, tant mestres en actiu com alumnat de l’UJI, hauran d'inscriure's a algun d'aquests tallers on aprendran les metodologies implementades. L'assistència als tallers serà obligatòria per als alumnes de magisteri de l’UJI i per als mestres que vulguen obtenir una certificació del Cefire. Per a finalitzar, el dia 29 de novembre hi haurà una tercera jornada exclusiva per als mestres en actiu,  als qui se'ls farà arribar la informació personalment.

Les inscripcions a la jornada del dia 25 d'octubre poden realitzar-se a través del Cefire Castelló en el cas dels mestres, mentre el estudiantat de l’UJI i públic en general pot fer-ho en la web d’Espaitec. Aquesta jornada s'emmarca dins d'un conjunt d'accions de dinamització promogudes per Espaitec per a divulgar el concepte d'innovació i emprenedoria en edats primerenques. L'acció compta amb el patrocini de la Conselleria d'Educació, Recerca, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana.