Seminari IUDESP: «De nou la tensió universalisme-multiculturalitat» El IUDESP du a terme a l’UJI un seminari a favor de la multiculturalitat indígena

24/05/2016 | SCP

Data: 25 de maig del 2016
Acte: Seminari IUDESP
Títol: : De nou la tensió universalisme-multiculturalitat. Examen d'una tercera via a propòsit de la jurisprudència constitucional llatinoamericana en matèria indígena
Ponent: Renato Rabbi-Baldi Cabanillas, catedràtic de Filosofia del Dret de la Universitat de Buenos Aires i Jutge de la Cambra Federal d'Apel·lacions de Salta
Lloc: Saló de Graus, planta baixa FCHS
Hora: 13.15 hores
Entitat: Institut Universitari de Desenvolupament Social i Pau

L'Institut Universitari de Desenvolupament Social i Pau de la Universitat Jaume I durà a terme un seminari permanent de la mà del Màster Universitari i Doctorat en Estudis Internacionals de pau, conflictes i desenrotllament. El seminari: «De nuevo la tensión universalismo-multiculturalidad. Examen de una tercera vía a propósito de la jurisprudencia constitucional latinoamericana en materia indígena» tindrà lloc el dimecres de 25 de maig del 2016, a les 13.15 hores, en el Saló de Graus de la planta baixa de la Facultat de Ciències Humanes i Socials.

La conferència impartida per Renato Rabbi-Baldi Cabanillas, catedràtic de Filosofia del Dret de la Universitat de Buenos Aires i Jutge de la Cambra Federal d'Apel·lacions de Salta a Argentina, té com a objectiu abordar els desafiaments que afronta l’anomenat «test d'universalitat» centrant-se en defendre la multiculturalitat com compatible a l'universalisme. En eixe context l'alternativa intercultural troba una important plataforma de treball en l'estudi del dret indígena en la seua relació amb el dret estatal en els països llatinoamericans.

El conferenciant presentarà algunes conclusions que poden ajudar a repensar esta complexa qüestió a partir de la jurisprudència constitucional procedent d’Equador, Colòmbia i l'Argentina.