Festa per la Llengua L’UJI acull la 29a Festa per la Llengua amb prop d’un centenar de paradetes i una vintena d’activitats

21/04/2016 | SCP

Data: 23 abril 2016
Acte: Festa per la llengua
Lloc: Àgora universitària. Campus Riu Sec
Hora: 10 a 14  hores
Entitat: Escola Valenciana, UJI i centres escolars

La Universitat Jaume I acull el dissabte 23 d’abril de 2016 la 29a Festa per la Llengua. Més de vuitanta paradetes i tallers organitzats principalment per centres educatius però també per entitats cíviques, editorials, estudiantat del Grau de Mestre/a de l’UJI sumaran les seues propostes a la vintena d’activitats programades des de les 09.45 hores del matí fins a les 17.00 hores, quan finalitzarà l’espectacle d’animació infantil de cloenda. Actuacions, lectures de poemes, visites a la biblioteca, exposicions, tallers de ràdio, un globus aerostàtic, lliurament de premis i contacontes seran els ingredients de la Festa per la Llengua organitzada a tres  bandes per la Universitat Jaume I en el 25 aniversari de la seua creació, Escola Valenciana i representants de 10 centres educatius del voltant de l'UJI com són l’Escola Infantil La Lluna, l'IES Bovalar i els col·legis Grans i Menuts, Illes Columbretes, Jaume I, L’Hereu, Manel Garcia Grau,  Vicent Artero, Vicent Marçà i Enric Soler i Godes.

Un globus aerostàtic i un trenet seran alguns dels principals atractius per als menuts, que també podran participar en els tallers i jocs organitzats pels participants. El programa d’activitats arrancarà a les 9.45 hores amb una cercavila pel campus i l’obertura dels tallers. A les 10.15, 11.00 i les 12.00 hores s’han  programat visites guiades a la Biblioteca de l’UJI; i a partir de les 10.45 hores se succeiran les actuacions a l’Àgora universitària, començant per la del grup Ramell i continuant amb el ball de l’arquet del grup del CEIP L’Hereu de Borriol; poemes musicats a càrrec d’alumnat del CEIP Enric Soler i Godes, i cançons i poemes d’autors valencians amb el grup de música de l’IES Bovalar. Les actuacions es completaran amb l’espectacle El Recitrack, a càrrec de Teatre Conino Gurillo, al vestíbul de la Facultat de Ciències Humanes i Socials i una obra de teatre a càrrec de l’Associació de veïns del Raval Universitari a la Galeria Octubre.

A més, durant tot el matí es realitzarà des de l’Àgora universitària un programa especial de Vox UJI Ràdio amb un taller de ràdio per a xiquetes i xiquets prèvia inscripció. Al  vestíbul de la Facultat de Ciències Humanes i Socials es podrà veure l’exposició dels finalistes del concurs de dibuix i de logotips «Un país d’escoles»; la mostra d’auques commemoratives de l’any Ramon Llull, elaborades per alumnat de l’IES Bovalar i la projecció de tràilers de llibres elaborats per l’alumnat de 4t d’ESO d’aquest mateix centre. A més, la Biblioteca acollirà un contacontes  a càrrec de l’AMPA del CEIP Vicent Marçà. A les 13.15 hores tindrà lloc el lliurament de premis del concurs de dibuix i logotips, i els parlaments institucionals de cloenda, tancant-se les activitats a les 16.15 amb l’espectacle infantil d’acomiadament.

La Festa per la Llengua s’emmarca en les 19 Trobades d'Escoles en valencià que Escola Valenciana ha organitzat aquesta primavera per tot el País Valencià sota el lema «Un país d’escoles». Aquest cap de setmana se celebren huit d’aquestes trobades, uns encontres que volen ser festes per la llengua lúdiques i reivindicatives que visualitzen l'autoestima lingüística i reclamen als responsables institucionals que facen del valencià la llengua pròpia i oficial d'ús normal per a tots i per a tot.

Més informació i programa