Lleva't la bena

Última modificació: 28/09/2017 | Font: FCS

La campanya “Lleva't la bena”

Sorgeix a partir de la col·laboració d'un grup d'estudiants deº 4 de Medicina de la Universitat Jaume I amb l'associació d'estudiants HCEM (Germanor Castellonenca d'Estudiants de Medicina) i Medicus Mundi Mediterrània, una Organització No Governamental per al Desenvolupament que porta més 50 anys treballant perquè el dret i accés a la salut siguen una realitat.

El principal objectiu del projecte és la sensibilització de la societat sobre la desigualtat en salut. Per a aconseguir aquest objectiu es pretenen dur a terme diferents iniciatives entre les quals fins avui destaca la publicació d'un video d'entrevistes publicat dilluns passat 25 de setembre per a comprovar quin és el grau de coneixement i sensibilització de la població castellonenca sobre aquest tema.

Aquest video, en el qual es compara per exemple la diferència de la despesa sanitària entre Espanya i Moçambic, ha tingut una gran difusió en xarxes socials i ja compta amb més de 1100 visites en la plataforma YouTube en menys de 48 hores. Després de l'èxit del primer video llançat en el marc del projecte “Lleva't la bena”, els estudiants de Medicina de la UJI preparen un segon producte. Amb aquesta nova edició pretenen aconseguir una major difusió i impacte sobre la població per a aconseguir l'objectiu de sensibilitzar sobre la desigualtat en salut i visibilizar aquesta problemàtica. La publicació del segon video es realitzarà el dia 29 de setembre en les seues xarxes socials.

Per a animar a la societat a unir-se a la campanya “Lleva't la bena”, els estudiants han creat un repte en les xarxes socials Facebook i Instagram.  “Ja s'han unit a la nostra iniciativa el Club de Futbol Sant Pere i el Club Esportiu Castelló pujant a les seues xarxes informació sobre la campanya”, comenta Ana Segura Fábrega, responsable de comunicació del projecte.  “Amb açò se cerca que la població participe en el projecte pujant les seues fotografies o videos fent el gest simbòlic de llevar-se la bena utilitzant l'hashtag #quitatelavendachallenge” conclou.

La idea del projecte naix a partir de la campanya que engega la plataforma “Pobresa Zero”, en la qual es promou aquesta causa amb el lema “mou-te contra la desigualtat obscena” i que culminarà amb la setmana i el dia mundial contra la pobresa que serà el 17 d'Octubre. Una de les activitats que es durà a terme per aquest motiu serà una concentració en la Plaça Major de Castelló, el dia 20 d'Octubre a les 13.00 hores. Des del grup d'estudiants de medicina de la Universitat Jaume I també volen informar a la població castellonenca que la ciutat de Castelló va adoptar el passat any un dels Objectius de Desenvolupament Sostenible aprovats per l'ONU: “Aconseguir la igualtat entre els gèneres i empoderar a totes les dones i xiquetes”. Aprofitant aquest fet, els estudiants de la UJI cerquen sensibilitzar a la població general, i en concret a la castellonenca, sobre la desigualtat de gènere en l'àmbit de la salut.

Poden seguir el projecte “Lleva't la bena” en les següents xarxes socials:

Informació proporcionada per: Facultat de Ciències de la Salut