Estudiantat de l'UJI triomfa en els premis d'envàs Liderpack

18/01/2023 | ESTCE

Estudiantat del Grau en Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes de la Universitat Jaume I ha aconseguit dos dels tres guardons que s’han atorgat en la categoria Disseny Jove en els premis d'envàs Liderpack, pels projectes «IMANTap»i «W-BOT».

«IMANTap» és solució proposada per Ariadna Montiel i César Izquierdo per a proporcionar una tapeta reutilitzable per a envasos de tovalloletes que garanteixi l'estanquitat, en un repte proposat per la valenciana Ubesol, fabricadora de productes d'higiene, cosmètica i salut. Aquest projecte utilitza imants per a fer possible la reutilització de les tapetes d'un paquet a un altre. A més, en el disseny s'han afegit dues llengüetes en el seu interior per a assegurar que l'extracció de les tovalloletes sigui d'una en una.

D’altra banda, el projecte «W-BOT», proposat per Laura Colastra i Javier Piquer, és un nou concepte de garrafa d'aigua basat en un sistema de plegat per aixafament per a l'empresa Solan de Cabras. D'aquesta manera, s'aconsegueix la reducció considerable del volum de l'envàs mentre es buida, facilitant la seua usabilitat en tot moment.

Cal destacar que aquests dos projectes van ser guardonats en l'última edició dels Premis Nacionals de Disseny i Sostenibilitat d'Envàs i Embalatge del Clúster d'Innovació en Envàs i Embalatge, la qual cosa els va proporcionar accés directe a la final dels Premis Liderpack.

En aquesta edició dels Premis Liderpack s'han presentat un total de 122 treballs d'empreses i escoles de tota Espanya. Després d'avaluar els projectes, un jurat format per professionals de la indústria i experts en innovació, disseny, sostenibilitat, materials, maquinària i màrqueting ha concedit 30 guardons en l'especialitat d'Embalatge, 12 en la secció de Publicitat en Lloc de Venda i tres en Disseny Jove. La cerimònia de lliurament dels Liderpack 2022 tindrà lloc durant el primer trimestre de 2023.

Els premis, organitzats per l'Associació Espanyola d'Embalatge de Graphispack i el saló Hispack de Fira de Barcelona, permeten a més participar en el WorldStar for Packaging, que organitza anualment la World Packaging Organisation (WPO).