"La meua gran esperança ara és que amb aquestes xicotetes càmeres de vídeo de 8 mm la gent que normalment no faria una pel·lícula tinga ganes de fer-la... i, de sobte, algun dia una xiqueta grossa d'Ohio serà la nova Mozart i farà una pel·lícula preciosa amb la xicoteta gravadora de son pare i per fi es destruirà per a sempre l'anomenat professionalisme del cinema i es convertirà en una forma d'art" (Francis Ford Coppola).
El Taller de Vídeo és un espai obert a les persones interessades a participar activament en la creació d'un curtmetratge. Durant les 70 hores que dura el curs els participants es distribuiran en diversos grups i seguiran el procés que va des de l'elecció de la idea base fins a l'edició del material filmat. Tant l'enregistrament com el muntatge de les imatges es faran en suport digital. La tecnologia digital facilita i popularitza els processos de producció audiovisual. A partir de la màxima punk "Fes-ho tu mateix" (Do it yourself) proposem un curs avançat de producció cinematogràfica, com qui agarra una guitarra i forma un grup, o com qui s'asseu davant d'un foli en blanc.
El curs començarà amb un laboratori d'idees (les vostres idees) i finalitzarà amb la plasmació d'aquestes. Un procés creatiu i obert a tot tipus de suggeriments. Amb aquesta finalitat, el Taller de Vídeo proposa un recorregut a través de tota mena d'expressions audiovisuals com a punt de partida per construir-ne les nostres pròpies.
DURADA DEL CURS: 70 hores.
A partir d'un recorregut i una anàlisi sobre distintes expressions audiovisuals crearem un taller de guió des d'on treballar sobre les idees que els alumnes vulguen realitzar.
Dates: 19, 20, 21, 25, 26 i 28 de febrer.
Hora: de 17.30 a 21 h
Lloc: sala de premsa.
Part pràctica del taller. Rodatge amb càmera digital miniDV. Durant aquesta fase cada grup es repartirà les diferents tasques de producció i filmació.
Dates: 12, 13 i 14 de març.
Hora: de 17.30 a 21 h.
Lloc: sala de premsa
A més d'aquestes dates, se'n fixaran d'altres segons les necessitats de cada grup.
Postproducció dels projectes. Inclou sonorització i muntatge. Nocions bàsiques i muntatge amb un programa d'edició digital.
Dates: 9, 10, 11 i 12 d'abril.
Hora: de 16 a 21 h.
Lloc: aula de formació
