Universitat Jaume I - UJI - Castello

Servei d'Activitats Socioculturals
Serveis

13. La revolució del periodisme ciutadà

[Cursos d'estiu]
Lloc: Casa Ciurana. Morella
Dies: 9, 10 i 11 de juliol del 2008

Director
  • Andreu Casero Ripollès, Departament de Ciències de la Comunicació, Universitat Jaume I

Objectius

Les TIC associades a Internet estan produint canvis socials i el periodisme no hi és aliè. L’última novetat és el protagonisme del públic en el procés informatiu. No es limita a consumir les notícies elaborades per professionals, vol opinar i assumir un rol actiu en la informació: és el «periodisme ciutadà». S’exploraran característiques, eines, impacte i conseqüències per a comprendre, des d’un punt de vista crític, la naturalesa i abast d’esta revolució.

Programa

Dimecres, 9 de juliol

16.00
Recepció i entrega de material.
16.30
Inauguració.
17.00
“Vents de canvi: tots som periodistes?”, Bernardo Díaz Nosty, Universitat de Màlaga.
19.00
“Instruments i eines del periodisme ciutadà: un recorregut per la Web 2.0”, Ismael Nafría, periodista de Prisacom (Grupo PISA).
21.00
Final de la sessió.

Dijous, 10 de juliol

10.00
“Blogs i periodisme”, Paulo Serra, Universitat de Beira Interior (Portugal).
12.15
“L’impacte del periodisme ciutadà sobre els mitjans convencionals: encontres i desencontres”, Koldo Meso, Universitat del País Basc.
16.30
Taller: “Redacció periodística en Internet per a ciutadans-periodistes”, Hugo Domènech, Universitat Jaume I.
20.30
Final de la sessió.

Divendres, 11 de juliol

10.00
“El periodisme ciutadà i la formació de l’opinió pública: cap a una nova esfera pública?”, Andreu Casero, Universitat Jaume I.
12.15
“La rebel·lió del públic: l’aparició del ciutadà-periodista i la Societat de la Conversa”, Vicent Partal, periodista de Vilaweb.
16.30
Taula redona: “Periodisme ciutadà: revolució o moda passatgera?”, Moderador: Lluís Meseguer, Universitat Jaume I. Participants: Javier Marzal, Universitat Jaume I; Vicent Partal, periodista de Vilaweb.
20.30
Cloenda.

Dirigit a: estudiantat de les llicenciatures del camp de les ciències de la comunicació, estudiantat del POP-Màster en Noves Tendències i Processos d’Innovació en Comunicació, professionals del periodisme i públic interessat en general.

Nombre màxim d’assistents: 40

Durada:
20 h

Crèdits reconeguts per l’UJI:
1

Preus de la matrícula:
  • 50 euros per a alumnat de primer i segon cicle (ha d’adjuntar-se el carnet d’estudiant) i socis de SAUJI.
  • 60 euros per a alumnat de tercer cicle (ha d’adjuntar-se el carnet d’estudiant i un justificant de no tenir cap contracte laboral).
  • 80 euros per a professorat i públic en general.

Informació proporcionada per: Servei d'Activitats Socioculturals
Data de modificació: 09/05/2008 11:22
Universitat Jaume I CIF: Q-6250003-H Av. de Vicent Sos Baynat, s/n 12071 Castelló de la Plana, Espanya Tel.: +34 964 72 80 00 Fax: +34 964 72 90 16