Universitat Jaume I - UJI - Castello

Oficina per a la Cooperació en Investigació i Desenvolupament Tecnològic

Notícies

Vicent Garcia Edo: «Construir la vida del rei Jaume I a través del Llibre dels Fets és un error»

Imatge notícia

La Casa Cultura de Benicàssim ha acollit dimecres 9 de juliol de 2008 la inauguració del curs Jaume I: un rei, una època, una societat i una cultura, amb motiu del VIII Centenari del naixement del rei Jaume I.

La jornada ha començat amb la intervenció del filòleg Germà Colón, qui ha agraït la iniciativa de la Universitat Jaume I per haver organitzat el curs i ha remarcat el prestigi de tots els ponents que participaran en el mateix. A continuació la vicerectora de Cultura, Margarita Porcar, ha destacat la labor de la Fundació Germà Colón com a referent dels estudis filològics.

La primera ponència de la jornada ha estat impartida pel professor Vicent García Edo, qui ha realitzat una anàlisi jurídica a la conferència Jaume I i l’organització legal de les noves terres. García Edo ha iniciat el discurs afirmant que «construir la vida del rei Jaume I a través del Llibre dels Fets és un error», per explicar després que cal utilitzar-lo com referència, no com una veritat absoluta. Així, el professor invita a investigar el Dret en aquella època a través de documents alternatius de diversa procedència.

El ponent ha mostrat el seu interès per l’equip de juristes que acompanyaven al rei en les conquestes, ja que, segons el Garcia Edo, es va realitzar una renovació jurídica absoluta basada en antigues recopilacions del Dret Romà. Senyala García Edo que «es van renovar els drets de la Corona d’Aragó, situant-los a l’altura dels països europeus més avançats».

El professor ha finalitzat la xerrada amb un exemple del treball d’aquestos juristes, que es pot trobar reflectit al pròleg dels Furs de València, on es confirma la necessitat de plasmar les lleis per escrit.

Informació i consultes: Bústia UJI | Polítiques generals i de campus
Universitat Jaume I CIF: Q-6250003-H Av. de Vicent Sos Baynat, s/n 12071 Castelló de la Plana, Espanya Tel.: +34 964 72 80 00 Fax: +34 964 72 90 16