Universitat Jaume I - UJI - Castello

Oficina per a la Cooperació en Investigació i Desenvolupament Tecnològic
Serveis

Notícies

Trobada de robots bombers a Castelló

Imatge notícia

Els dies 7 i 8 de gener l’UJI serà l’amfitriona d’una trobada europea de científics dedicats al disseny de robots capaços d’ajudar els sers humans en les situacions més perilloses que afronten els equips d’emergència com els bombers.

En la reunió es donaran cita els grups d’investigació que participen en els projectes d’investigació finançats per la Unió Europea a través de l’International Advanced Robotics Programme. L’objectiu d’aquest programa és encoratjar el desenvolupament de sistemes robòtics avançats que puguen substituir els humans en ambients perillosos.

L’UJI participa en un dels projectes, denominat Guardians, junt amb universitats i empreses d’Alemanya, Regne Unit, Bèlgica, Portugal i Turquia. «Els guardians s’aplicarien a situacions de perill. Per exemple, si hi ha una planta química o una empresa que treballa amb materials perillosos i es produeix un accident dins, en lloc d’enviar dos o tres persones per a mirar què està passant, si hi ha perill d’intoxicació o d’explosió, primer envies els robots perquè mesuren l’aire, la temperatura i altres factors que et puguen indicar si és més o menys segur», explica Enric Cervera, coordinador de l’equip de l’UJI.

La trobada porta per títol IARP/EURON Workshop on Robotics for Risky Interventions and Environmental Surveillance (Taller sobre robòtica per a intervencions de risc i vigilància ambiental), i tindrà lloc en l’hotel Voramar de Benicàssim.

Universitat Jaume I CIF: Q-6250003-H Av. de Vicent Sos Baynat, s/n 12071 Castelló de la Plana, Espanya Tel.: +34 964 72 80 00 Fax: +34 964 72 90 16