Universitat Jaume I - UJI - Castello

Notícies

L’UJI substituirà dues refrigeradores per a millorar l’eficiència energètica i reduir les emissions de CO2

Imatge notícia

La substitució de les màquines de producció de fred a l’edifici TI de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals i a la Biblioteca, amb una inversió de 208.591,36 euros, permetrà a la Universitat Jaume I un estalvi anual de 61.364 euros, així com una reducció de 160 tones en les emissions anuals de CO2.

L’estudi realitzat pel Vicerectorat de Campus i Noves Tecnologies i l’Oficina Tècnica d’Obres i Projectes estima un període de retorn de la inversió de 4,53 anys per a la refrigeradora de l’ESTCE i d’1’89 anys per a la de Biblioteca.

A l’edifici TI el consum elèctric previst de la nova refrigeradora és de 137.499 kWh/any, amb una reducció respecte de l’anterior del 50,7%. Això suposa un valor ESEER (eficiència energètica) global de la instal·lació de 4,84, més del doble que la refrigeradora que es substituirà (amb un 2,39).

A la Biblioteca el consum elèctric previst amb la nova bomba de calor és de 285.319 kWh/any, amb una reducció respecte de l’anterior del 48%. El valor ESEER global de la bomba de calor de 4,07, un valor que duplica l’anterior bomba (amb un 2,1).

ESEER són les sigles d’European Seasonal Energy Efficiency Ratio, un indicador definit per Eurovent Certification Company que mesura l’eficiència energètica d’aparells de climatització en el context d’ús al llarg de les diferents estacions de l’any en un lloc determinat.

Informació proporcionada per:

Servei de Comunicació i Publicacions

Informació i consultes: Bústia UJI | Polítiques generals i de campus
Universitat Jaume I CIF: Q-6250003-H Av. de Vicent Sos Baynat, s/n 12071 Castelló de la Plana, Espanya Tel.: +34 964 72 80 00 Fax: +34 964 72 90 16